1st attempt : Agar-agar Milo

May 22, 2014

Jangan gelak ye hahaha

Rupa tiada ni...tapi rasa ada hahahaha

Tapi nak buat agar-agar ni memang kena sabar lebih2 lagi kalau gatal nak buat layer2 macam ni kan hehehhee....

Nah sebelum tu amek la resipi ini
Ni pun terjumpa kat FB, ku teruja lalu terasa nak buat

Anak-anak suka la....ibu lebih prefer agar-agar sirap je. Teringat dulu arwah nenek Raudhah buat....sedap betul...

Al-Fatihah untuk nenek

Resipi Agar-Agar Milo

1peket agar2 12gm (strip or serbuk)
750ml air
1 tin susu cair
160gm gula
4tbspn milo
Oreo kalau nak bubuh

Masak agar-agar dengan air.....bile dah cair sepenuhnya....masukkan gula and susu cair

Dah mendidih...asingkan ikut berapa layer yang kita nak

Satu adunan tu buh la serbuk milo and kacau..

Layer kan lah...tunggu layer pertama tu kenyal sikit je....boleh la curah layer kedua perlahan-perlahan....buh oreo....tunggu kenyal sikit...buh layer lagi...dan seterusnya

Sejukkan  dalam 30minit sekurang-kurangnya dalam peti ais

Lepas tu boleh makan.

Sungguh rupa tak cantik ni....tapi sodap dimakan hahaha

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments

Thanks Lovelies