Skip to main content

Atasi Masalah Kesuburan dengan Resveratrol

Assalammualaikum,


Masalah kesuburan sedikit sebanyak boleh mengganggu kehidupan rumah tangga suami isteri. Apabila usia perkahwinan sudah masuk tahun kedua dan masih belum dikurniakan cahaya mata, adalah dinasihatkan agar bertemu doktor bagi mengenalpasti punca jika ada.


Masalah Kesuburan Lelaki mungkin disebabkan faktor berikut;

1. Gangguan genetik di mana kromosom tidak normal dan menyebabkan kesuburan terganggu. 
2. Gangguan hormon yang boleh mengurangkan bilangan sperma dan kualitinya.
3. Masalah pembuluh darah vena pada saluran sperma yang mengalami pembesaran yang abnormal.
4. Tabiat merokok boleh menyebabkan ketidaksuburan kerana nikotin bersifat mengentalkan darah sehingga gangguan ereksi terjadi.
5. Minuman beralkohol boleh mengganggu hormon yang diperlukan untuk menghasilkan sperma.
6. Radiasi dari alat elektronik juga boleh mengganggu kepekatan sperma dan juga keupayaan sperma untuk berenang laju ke arah ovum.
7. Pengambilan ubat terlarang juga boleh mempengaruhi masalah hormon.

Masalah Kesuburan Wanita mungkin disebabkan faktor berikut;

1. Saluran telur tersumbat terjadi disebabkan oleh penyakit seksual dan keradangan. Masalah saluran telur tersumbat ini menyukarkan sperma untuk berenang ke arah ovum.
2. Masalah cyst juga menghalang pergerakan sperma ke ovum.
3. Masalah endometriosis juga menghalang pergerakan sperma ke ovum
4. Ketidakseimbangan pH pada lendir wanita juga boleh mengakibatkan sperma lelaki mati.
5. Posisi mulut rahim yang tidak normal juga boleh mengakibatkan menyukarkan kehamilan terjadi. 
6. Masalah berat badan berlebihan boleh menggangu pengeluaran hormon estrogen. Ketika menstruasi, wanita hanya memerlukan 17-22% lemak dalam penghasilan hormon estrogen. Lemak yang terlalu sedikit ataupun berlebihan boleh mengganggu kesuburan wanita.
7. Faktor usia yang sudah memasuki umur 35tahun. Wanita akan menjadi kurang subur kerana berkurangnya penghasilan hormon semakin kita meningkat usia dan hingga tiba waktu menopause.
8.Stress juga boleh menyebabkan masalah kesuburan. Ianya menggangu ovulasi dan ovum yang dihasilkan tidak berkualiti. Stress juga menyebabkan ketegangan pada saluran telur dan menyukarkan ovum untuk bergerak. Stress juga menghilang mood wanita untuk melakukan hubungan seksual.

Bagaimana Vivix memperbaiki masalah KESUBURAN ?

Vivix shaklee mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi. Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah "Oxidative Damage". Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya.

Testimoni Vivix untuk masalah kesuburan

Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage. Apabila telur yang 'dilindungi' ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKAN.

Vivix Shaklee mempunyai salah satu mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal. Vivix terbukti berkesan melindungi sel DNA manusia dari kerosakan sel melalui Landmark Study.

Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Ikhtiar dengan Vivix. Untuk informasi lanjut dan pembelian, boleh hubungi saya di whatsapp 0123807024 Najihah.

Untuk koleksi testimoni Vivix, sila klik --> TESTIMONI VIVIX

Comments

  1. Memang penting diet vivix shaklee nih

    ReplyDelete
  2. BEST betul Vivix nie kan, pelbagai khasiat ��

    ReplyDelete

Post a Comment

Thanks Lovelies

Popular posts from this blog

Pengalaman Sendiri Punya Cyst Semasa Mengandung

Cyst semasa mengandung? Lately ni dapat tahu beberapa orang yang keguguran sebab cyst dah pecah. Allahu sedihnya tetapi Allah sebaik-baik perancang. Kita kena lah redha dengan segala ketentuan-Nya. Jiha nak kongsi pengalaman Jiha sendiri ada cyst semasa mengandung. Post ini agak panjang dan bereemosi sedikit hehehe. Cyst pada kehamilan ketiga Pengalaman ini bermula pada April 2015 . Instinct rasa macam mengandung ditambah pula dengan period yang tak kunjung tiba. Masa ni anak kedua iaitu Auni Nadra dah pun 2 tahun jadi memang Jiha plan untuk conceive. Pergi ke klinik panel, doktor agak keliru samada yang di scan itu adalah kantung bayi ataupun cyst. Tak sempat tunggu nak jumpa Dr Rosita di Pearl Maternity Hospital, Jiha pergi ke klinik pakar lain malam tu.  'Awak tak pregnant tapi ni cyst' Allah...menitik airmata. Bukan sebab doktor kata tu cyst. Tapi sebab doktor kata 'Awak tak pregnant', sedangkan instinct ni kuat rasa pregnant. Kemudian Jiha ikhtia

Resipi Jawa : Tepung Jewer

Hahahaha pernah dengar tak...   Tepung Jewer...sebutan nya 'Jay wear' (pekatkan rrrr tu untuk lebih bunyi kejawaan hehehe) Ok lah...ni antara menu sarapan atau minum petang yang orang jawa Malaysia selalu makan... (sebabnya ada kenalan Jawa dari Indonesia tak tahu menu ni hehe...) Oh atau pun di kalangan orang India, ianya adalah PURI, mereka biasanya makan dengan kuah kari....tapi kalau orang jawa, semestinya sambal ketuk atau sambal sardin. Ok lah meh nak share resipi Tepung Jewer ni Bahan-Bahan 1. 500gm Tepung gandum 2. 1/4 Butter yang dicairkan atau minyak masak 3. Secubit garam 4. Air secukupnya Uli semua bahan hingga menjadi dough. Pecahkan kepada bulatan dough kecil Biar dough 'sit' dalam setengah jam. Ok dah setengah jam!! Lenyekkan dough secara membulat, jangan terlalu nipis. Goreng 'deep fry' dalam minyak panas. Apabila ianya kembung dan kekuningan, boleh la angkat. Dah hilang panas sikit...boleh l

Sunat bayi perempuan umur berapa yang sesuai??

Alhamdulillah, semalam selamat sunatkan Auni Nadra. Lagi 9 hari nak genap umur dia 10 bulan. Maafkan ibu dik, ibu lupa je. Dulu masa bersalin kan abang Aqeef Danial takda list kan benda ni so untuk awak pon ibu lupa. Masa yang sesuai untuk sunat bayi perempuan Seeloknya awal-awal bersalin tu sunatkan je terus kan. Tapi kes macam Jiha ni, kes terlupa BIG TIME, huhuhu. Tapi ada juga yang tak sampai hati katanya. Saya sampai hati sebab si Abang Aqeef Danial pon dah bersunat masa 5 bulan hehehe. Sunat baby umur 10 bulan di Klinik Syifa Agak cuak lah semalam. Kiterang pilih Klinik Syifa kat Gelugor, sederet je dengan Restoran Minah yang famous itu hehe. Alhamdulillah Doktor perempuan , Dr Arbaiie . Ibu-ibu sangat...MasyaAllah sekejap je rupanya proses sunat bayi perempuan ni. Since ini anak dara sudah besar and kuat melenting-lenting, so doktor suruh ibu pegang paha , ayah pegang tangan. Tak sampai 2 minit kot, siap dah disunatkan. Harga pon sangat affordable, RM20