Rawatan Alternatif Untuk Penyakit TIBI

January 10, 2017

Assalammualaikum,

Tuberculosis (Tibi) atau batuk kering merupakan penyakit berjangkit yang berbahaya dan boleh membawa maut sekiranya tidak mendapatkan rawatan awal dan sempurna. Tibi adalah disebabkan oleh kuman Tubercle Bacili yang biasanya menjangkiti paru-paru dan kuman ini boleh merebak dan menyerang bahagian lain seperti selaput otak, kelenjar, tulang, buah pinggang dan kulit.


Tanda Penyakit Tibi

1. Batuk berlarutan lebih dua minggu
2. Kahak mengandungi darah
3. Mudah letih
4. Hilang selera makan dan susut berat badan
5. Sakit dada semasa batuk dan rasa perit bila menarik nafas panjang
6. Demam dan berpeluh di waktu petang dan malam


Bagaimana Tibi boleh merebak?

Kuman Tibi boleh merebak melalui udara. Apabila pesakit Tibi bersin atau batuk, udara akan tercemar dengan kuman dan individu yang menyedut udara ini akan dijangkiti.

Sekiranya terdapat tanda seperti di atas, perlu lah segera ke hospital bagi mendapatkan rawatan. Pakai topeng mulut dan hidung bagi mengelakkan menyebarkan kuman.

Ikhtiar Pesakit Tibi dengan Vivix

Alhamdulillah ni lah testimoni yang Jiha nak kongsikan tadi. Baru je dapat dari customer merangkap anak Shaklee Jiha siang tadi.

Kisah ini kisah kakak dia, Puan Salasiah yang mengalami penyakit Tuberculosis ataupun Tibi. Bukan Tibi sahaja, dia juga diuji dengan Diabetes, , Darah Tinggi, Buah Pinggang Bocor dan juga SLE. Ikhtiar dengan Vivix bermula September 2016. Puan Salasiah beli 3 botol Vivix bulan tu dan tak pernah miss beli Vivix setiap bulan.


Alhamdulillah ada perubahan positif cuma ada mengalami healing crisis yang agak teruk tapi Puan Salasiah tak pernah miss minum Vivix.

Dan kini, dia sudah bebas dari Diabetes dan Tibi. SLE pun dah tidak aktif.

Jiha dapat tengok gambar sebelum dan selepas. Maaf tak dapat nak kongsikan gambarnya. Tapi memang ketara berbeza. Puan Salasiah sekarang nampak lebih ceria. Jom doakan agar Puan Salasiah terus sembuh dari semua penyakit dan dapat hidup dengan lebih sihat dan ceria bersama keluarga tersayang.

Tak rugi ikhtiar dengan Vivix ni. Jiha dah kongsikan kajian tentang Vivix ni sebelum ni. Ada Landmark Study dan ini lah kriteria yang perlu kita lihat bila memilih supplement demi kesihatan kita

Jom Vivix.
Untuk lebih penjimatan, Jiha cadangkan beli 2 botol Vivix atau lebih sebab anda akan dapat keahlian percuma dan potongan hingga 20%.

Nak konsisten Vivix, lebih bijak jadi ahli.
Hubungi:
Najihah Razali
0123807024

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments

Thanks Lovelies