Skip to main content

Tak boleh bawa kereta malam tanda penyakit KATARAK

Katarak ni sering berlaku apabila kita meningkat usia. Mata akan berasa kabur kerana ada selaput pada anak mata.  Katarak tidak berjangkit, kalau ada pada sebelah mata, ianya tidak akan berjangkit pada mata yang satu lagi. Hari ni saya nak kongsikan kisah Puan Sabariah yang gembira kerana doktor kata tidak perlu jalani pembedahan lagi.

Pembedahan katarak mata
...........................................................................................
SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3

TESTIMONI 44: SABARIAH ABDUL RAHMAN

[DAH TAK PERLU PEMBEDAHAN KATARAK SELEPAS AMALKAN MEGADOSE VIVIX DAN CAROTOMAX]

.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
.

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.
.

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. 
.

Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.
.

Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum.
.

Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee.
.

Terima kasih.
...........................................................................................
Kajian menunjukkan yang antioxidant vitamins membantu memperlambatkan penghasilan katarak apabila meningkat usia. Vitamin antioxidant yang bagus untuk diamalkan ialah Vivix, Carotomax, Vita C dan Vita E. Pemakanan perlu lah dijaga dari muda lagi dan makan makanan yang tinggi antioxidant.
Vivix ni sendiri memang kaya dengan antioxidant. Antioxidant akan neutralize radikal bebas ni. Dia sedekah dia punya electron kepada radikal bebas ni supaya ianya menjadi molekul yang stabil. Vivix ni adalah makanan terbaik untuk sel kita. Membantu menghalang penuaan sel sebelum waktu. Dalam kajian makmal, Vivix memberi kesan positif melalui 4 mekanisma utama penuaan sel dengan;
  • Membantu melindungi dan membaiki DNA sel dari serangan radikal bebas
  • Membantu mengaktifkan pengawalan genetik utama yang membantu melambatkan penuaan tahap selular
  • Menggalakkan pembentukan sel tenaga baru iaitu Mitochondria untuk meningkatkan tenaga dalam sel
  • Membantu melambatkan protin AGE. Protin AGE ni kalau banyak dalam badan, juga akan merosakkan sel. Hati-hati dengan makanan bergula kerana penyumbang terbesar terhasilnya protin AGE.

CarotoMax sangat baik untuk kesihatan termasuk kesihatan retina mata dimana ianya membantu mengurangkan rabun, bagus untuk kesihatan tisu kulit, kesihatan sel darah putih dan merah , kesihatan tulang. Carotomax juga membantu dalam pembentukan membran mukus dan juga meningkakan sistem imunisasi badan

Untuk masalah silau mata tinggi , Klik Sini --> Masalah Silau Mata

Sekiranya anda ingin berikhtiar dengan Vivix, bertindak segera. Masalah mata boleh menyukarkan kerja harian kita. Jiha sendiri sudah berpengalaman jadi Jiha tahu betapa sukarnya jadi orang yang rabun dan ada masalah silau mata tinggi. Untuk pembelian, boleh hubungi  Whatsapp 0123807024 (Najihah Razali)

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Sendiri Punya Cyst Semasa Mengandung

Cyst semasa mengandung? Lately ni dapat tahu beberapa orang yang keguguran sebab cyst dah pecah. Allahu sedihnya tetapi Allah sebaik-baik perancang. Kita kena lah redha dengan segala ketentuan-Nya. Jiha nak kongsi pengalaman Jiha sendiri ada cyst semasa mengandung. Post ini agak panjang dan bereemosi sedikit hehehe. Cyst pada kehamilan ketiga Pengalaman ini bermula pada April 2015 . Instinct rasa macam mengandung ditambah pula dengan period yang tak kunjung tiba. Masa ni anak kedua iaitu Auni Nadra dah pun 2 tahun jadi memang Jiha plan untuk conceive. Pergi ke klinik panel, doktor agak keliru samada yang di scan itu adalah kantung bayi ataupun cyst. Tak sempat tunggu nak jumpa Dr Rosita di Pearl Maternity Hospital, Jiha pergi ke klinik pakar lain malam tu.  'Awak tak pregnant tapi ni cyst' Allah...menitik airmata. Bukan sebab doktor kata tu cyst. Tapi sebab doktor kata 'Awak tak pregnant', sedangkan instinct ni kuat rasa pregnant. Kemudian Jiha ikhtia

Resipi Jawa : Tepung Jewer

Hahahaha pernah dengar tak...   Tepung Jewer...sebutan nya 'Jay wear' (pekatkan rrrr tu untuk lebih bunyi kejawaan hehehe) Ok lah...ni antara menu sarapan atau minum petang yang orang jawa Malaysia selalu makan... (sebabnya ada kenalan Jawa dari Indonesia tak tahu menu ni hehe...) Oh atau pun di kalangan orang India, ianya adalah PURI, mereka biasanya makan dengan kuah kari....tapi kalau orang jawa, semestinya sambal ketuk atau sambal sardin. Ok lah meh nak share resipi Tepung Jewer ni Bahan-Bahan 1. 500gm Tepung gandum 2. 1/4 Butter yang dicairkan atau minyak masak 3. Secubit garam 4. Air secukupnya Uli semua bahan hingga menjadi dough. Pecahkan kepada bulatan dough kecil Biar dough 'sit' dalam setengah jam. Ok dah setengah jam!! Lenyekkan dough secara membulat, jangan terlalu nipis. Goreng 'deep fry' dalam minyak panas. Apabila ianya kembung dan kekuningan, boleh la angkat. Dah hilang panas sikit...boleh l

Sunat bayi perempuan umur berapa yang sesuai??

Alhamdulillah, semalam selamat sunatkan Auni Nadra. Lagi 9 hari nak genap umur dia 10 bulan. Maafkan ibu dik, ibu lupa je. Dulu masa bersalin kan abang Aqeef Danial takda list kan benda ni so untuk awak pon ibu lupa. Masa yang sesuai untuk sunat bayi perempuan Seeloknya awal-awal bersalin tu sunatkan je terus kan. Tapi kes macam Jiha ni, kes terlupa BIG TIME, huhuhu. Tapi ada juga yang tak sampai hati katanya. Saya sampai hati sebab si Abang Aqeef Danial pon dah bersunat masa 5 bulan hehehe. Sunat baby umur 10 bulan di Klinik Syifa Agak cuak lah semalam. Kiterang pilih Klinik Syifa kat Gelugor, sederet je dengan Restoran Minah yang famous itu hehe. Alhamdulillah Doktor perempuan , Dr Arbaiie . Ibu-ibu sangat...MasyaAllah sekejap je rupanya proses sunat bayi perempuan ni. Since ini anak dara sudah besar and kuat melenting-lenting, so doktor suruh ibu pegang paha , ayah pegang tangan. Tak sampai 2 minit kot, siap dah disunatkan. Harga pon sangat affordable, RM20