Skip to main content

Set Kecantikan Kulit Shaklee yang saya suka!!!!!!!

Ahakssss...sila jangan terkejut beruk ye melihat muka saya yang ditepek Masker ESP + Vita E Complex ni

This is my current Beauty Madness hahaha....me'masker' kan muka dengan campuran ESP + Vita E Complex

Hanya 1 sudu besar ESP dan 1 biji Vita E Complex

makcik dah masuk umur 30an gini lah perangainya hahahhaa

Photo: Set Kecantikan Kulit favourite saya ;)
tadaaa....Ini lah dia Set Kecantikan Kulit favourite saya ....

Okeh ni aturan  Set Kecantikan Kulit cantik ni

Collagen (15 sachet) {Tahan 1 bulan sekiranya ambil selang sehari}
Saya ambil selang sehari, minum setiap pagi lepas bangun tidur...minum sejuk dengan Performance Orange

ESP {Tahan 2 bulan}
Saya ambil 1 sudu besar aje sehari, dulu masa preggy in between meals sebab makyung asek lapar hehe, now minum ESP to replace dinner, minum bersama Milo Sejuk

Vita E Complex {Tahan 4 bulan}
Saya ambil 1 biji sebelum tidur

Masker ESP + Vita E Complex
Seminggu 2x, Satu sudu besar ESP dan 1 biji Vita E Complex

Haha makcik umur 30an ni obses nak kulit cantik hahaha....dulu masa 20an mcm tak kisah sangat pasal kulit2 ni....dengan malas nak cuci muka, sapu krim itu ini....nasib la jumpa Set Kecantikan Kulit Shaklee ni...tak perlu lah tepek2 krim.... Ada hikmah kene chicken pox hari tu...kalau tak mesti sampai sekarang tak kisah nak jaga kulitt

Nah kasi tengok kulit muka ku yang sengsara berbulan sebab parut chicken pox...tp lepas amek ESP...eh eh pudar uollsss...takyah dah nak sorok2 ngan foundation...i hate foundation, rimas


Jom sama2 cantikkan kulit....cantik Luar dan Dalam dengan Set Kecantikan Kulit Shaklee

Pm JIHA di FACEBOOK FANPAGE 'I Love my Supplement'

sms/whatsapp
JIHA 0123807024
Your favourite SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID:894167

Comments

Popular posts from this blog

Steaming the 'Dr Nadir' style hehehehe

Hopefully gambar rajah di bawah senang lah utk difahami ye hehehe..... ATTENTION: Anak of course akan menangis cos tak selesa cos wap yang agak panas....kite as parent ni kene la berhati tabah (huhhu i kememe bab tgk anak sakit gini)..... tp bile tgk kahak n ingus yang kuar selepas itu and anak pon dpt tido lena afterwards...hati ibu pon rasa sgt lega ;) Kalau anak selsema batuk....atleast 4 kali steaming even anak tak selsema & batuk...atleast once a day...let say after steaming tu die batuk2, means ada kahak la dalam paru2, kalau tak batuk, means paru2 ok ;) jadikan steaming tu rutin harian, u have nothing to lose pon (kata Dr Nadir).... and don't forget to tepuk and sedut guna NA after steaming tau..... pg td after steaming Aqeef, tepuk and sedut..hamek ko ingus warna ijo.... Step 1: panaskan air dlm rice cooker, Dr Nadir suh buh vicks sket but i chose not to (sebab baca kat Vicks Baby Balsam tu die state that 'not to be heat in water, do not vaporized b...

Apa aje yang tak cuba......Eczema Aqeef Danial

Ni antara cream + lotion + minyak yang digunakan for his Eczema... yang prescribed from dermatologist semuanye ada steroid...... Elomet, Bactroban, Fusidin, Nizoral+Elomet+Fusidin, Hydrocortisone, Univate....huhuhu pening pening Utk elak kan guna steroid based cream ni...ramai yang suggest Physiogel...tp tak berkesan kat Aqeef....then Laleli olive oil pulak.....ni pakai utk moist kan kulit aje, not to treat...tak nampak kesan sgt Pastu hubby google2...jumpe Healin product ni...Gamat Derma-X..awal2 pakai nampak ok...tp rasanye gel ni mcm panas sket la + mcm scrub sket..so mcm ada gatal2 sket bile apply kat kulit Aqeef huhuu...mahal gilos gel ni Pastu ada hamba Allah dgn baik hati hadiahkan Aqeef Sudocrem....ok...nampak ok..cume bile eczema teruk...dgn berat hati terpaksa pakai jugak Elomet Tapi..apa yang I perasan..since dgr nasihat Dr Nadir utk stop giving Aqeef ubat tahan gatal, ubat batuk, ubat selsema dll....eczema Aqeef walaupon blom baik sepenuhnya, tp tak menyerang ganas mcm dulu...

Simpul biawak semasa hamil tanda kurang kalsium?

Simpul biawak atau pun kekejangan pada betis semasa hamil sangat menyeksakan kan? Ramai ibu hamil yang mengadu tidak tahan. Jiha sendiri pun pernah ada pengalaman simpul biawak ni semasa hamil anak pertama. Esoknya terhencut-hencut berjalan. Tetapi anak kedua, ketiga dan keempat tak kena pun simpul biawak ni. Alhamdulillah. Nak tahu rahsianya? Gambar ihsan google Simpul biawak tanda anda Kekurangan Kalsium Tahukah punca kekejangan kaki ini ialah apabila anda kurang pengambilan kalsium. Ibu hamil terutamanya, sumber kalsium harian yang diambil mungkin tidak mencukupi kerana kalsium telah diserap oleh bayi dalam kandungan untuk pembetukan tulang bayi yang sihat. Jadi jika pengambilan kalsium tidak cukup untuk menyokong keperluan ibu hamil dan bayi, kesan jangka pendek nya ialah ibu hamil akan mengalami masalah simpul biawak atau kejang kaki.  Info : Ibu Hamil memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsium sehari. Segelas susu mempunyai lebih kurang 100~200mg kalsium ...