Selsema batuk akibat minum ais banyak semasa buka puasa

June 22, 2015

Assalammualaikum,

Semoga semua sihat. Tapi ada juga yang dah mengadu sudah sakit tekak, demam batuk selsema dah terutama anak-anak kecil. Bulan puasa ni, sedap betul berbuka dengan air sejuk kan. Lagi-lagi la air batu.


Sedangkan kita orang tua pun boleh sakit tekak perit bila terlebih ais. Bukan apa seharian berpuasa dengan cuaca panas, tiba-tiba waktu berbuka dengan ais. Terkejut badan. Terus sakit tekak dan demam selsema batuk.

Kalau anak-anak lagi la kasihan, tak tahan tengok hingus yang kerap meleleh, dada yang mula berombak dan badan menjadi panas kan.

Ibu bapa akan rasa lega bila hingus anak cepat kering. Kalau dua tiga hari tak kering-kering tu ibu bapa perlu risau. Lebih-lebih lagi kalau hingus dah bertukar warna kuning atau hijau. Tu dah infection dah la tu.

Alhamdulillah, Auni Nadra memang jarang kena selsema batuk ni. Sebab dia ni sangat konsisten mengunyah Omega Guard setiap hari. Ibu pun kagum tengok dia, boleh kunyah begitu sahaja. Kalau abang Aqeef kena bancuh dalam susu atau Vico.

Auni Nadra ni dengan sendiri nya akan bawa botol Omega tu pada ibu suruh ibu buka 'Ibu, nak Ega'

Omega Guard ni memang bagus sangat untuk keringkan selsema. Ianya juga bagus untuk kecerdasan otak anak-anak kita tau. Semoga anak-anak kita membesar menjadi anak yang bijak pandai.

Oh tapi bukan untuk kanak-kanak.sahaja tau Omega Guard ini, malah kita orang dewasa ni sangat bagus ambil Omega Guard sebab ianya sangat bagus untuk penjagaan jantung, kolestrol sihat, dan juga boleh mengawal berat badan.

Setiap rumah wajib ada Omega Guard ni tau. Alhamdulillah, rumah kami memang tiada ubat setakat ini. Kami kawal dan cuba cegah dengan pemakanan tambahan.

Alhamdulillah.

Siapa yang berminat nak dapatkan Omega Guard dan lain-lain supplement, boleh hubungi Jiha melalui whatsapp di 0123807024.

Selamat Berpuasa .

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments

Thanks Lovelies