Skip to main content

Inverted Nipple juga tanda Kanser Payudara?

Kanser Payudara pembunuh wanita. Peratusan nya semakin meningkat dan membimbangkan. Ketahui tanda-tanda dan simptom kanser payudara. Adakah anda mempunyai 'inverted nipple'? Jika ya, baca lebih lanjut tentang tanda-tanda yang saya kongsikan dalam artikel ini.
Meningkat 50%

TANDA-TANDA KANSER PAYUDARA

Perubahan terhadap payudara perlu dititikberatkan. Tanda kanser payudara yang paling ketara ialah ketulan pada payudara ataupun sekitar ketiak. 

a lump on or around the breast - may not be seen, but might be felt

Bagaimanapun terdapat beberapa tanda lain yang perlu anda tahu;


1) Tekstur Kulit
Kulit pada payudara agak berlekuk dan berkedut. Adakah saiz salah satu payudara membesar atau mengecil? Adakah ianya kemerahan dan keradangan?


skin texture e.g. dimpling or puckering of the breast

2) Inverted Nipple?
Adakah 'inverted nipple' merupakan tanda kanser payudara. Ya jika sebelum ini, nipple anda point pada arah yang normal dan tiba-tiba menjadi inverted nipple.

Appearance or direction of nipple on the breast

3) Lelehan dari puting
Cecair lelehan yang keluar dari puting selain susu ibu. Mungkin darah ataupun lelehan kehitaman atau bernanah.


nipple discharge from the breast


4) Ruam dan kulit berkerak
Ruam dan kulit berkerak di sekitar payudara

rash or crusting on or around the breast




APA YANG PERLU DILAKUKAN?


1) Rujuk doktor sekiranya terdapat tanda-tanda seperti di atas.


2) Jaga pemakanan. Elakkan makanan yang boleh menyebabkan sel kanser semakin aktif seperti daging, makanan proses, makanan bergoreng. Kawal juga pengambilan gula dan garam.


3) Amalkan makanan dan supplement tinggi antioksidan. 



VIVIX TINGGI ANTIOKSIDAN

Vivix merupakan supplement yang kaya antioksidan. Vivix mempunyai kandungan resveratrol yang membantu mencegah sel kanser daripada berulang menjadi aktif. Terdapat kajian yang menunjukkan Vivix memanjangkan Telomere. Pesakit kanser akan mengalami pemendekan Telomere dan ini bahaya kerana sel kanser boleh merebak dengan cepat.


Telomere dan Kanser

Telomere adalah asas penuaan sel badan manusia. Telomere ialah 'penjaga' chromosome yang membantu sel terbahagi tanpa kehilangan genetik. Pembahagian sel perlu untuk pertumbuhan kulit baru, darah, tulang dan sel lain. 


Apabila sel badan mula menjadi sel kanser, sel itu akan terbahagi dengan lebih cepat dan menyebabkan telomere menjadi lebih pendek. Jika telomere menjadi lebih pendek, ianya akan menyebabkan sel mati dan akan merosakkan lagi fungsi tubuh.

Kebanyakan kanser adalah disebabkan pemendekan telomere seperti kanser pankreas, kanser tulang, kanser prostate, kanser paru-paru, buah pinggang dan lain-lain.

Vivix terbukti memanjangkan Telomere

Kajian terhadap Telomere iaitu The Shaklee Telomere Research LANDMARK STUDY II telah berkerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn, pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang juga salah seorang Shaklee Scientific Advisory Board telah menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase. Kajian ini telah menguji kesan kepanjangan telomeres terhadap kesihatan manusia.

Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee membuktikan pengambilan Vivix, Cinch dan Vitalizer secara konsisten setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40% !

Bagaimana Vivix berfungsi?

Memperbaiki DNA
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi sel DNA tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh. Pesakit diabetes tidak mempunyai tenaga sel yang kuat jadi insulin sukar dilepaskan menyebabkan kadar gula dalam darah akan meningkat dan memerlukan insulin dari suntikan.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi
Semakin tua, badan semakin kurang nutrisi jika tidak dijaga mengakibatkan badan rasa sakit di sana sini, ingatan pun semakin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


TESTIMONI VIVIX UNTUK KANSER PAYUDARA








SUPERMOM SHAKLEE STORY 

VIVIX BANTU HAPUSKAN SIMPTOM-SIMPTOM BARAH PAYUDARA
.

Assalamualaikum, Saya Zamzakidah Binti Abdul Hamid ingin berkongsi 1 pengalaman yang tak pernah terjangka oleh fikiran saya pada suatu ketika dulu dan sebagai seorang wanita, sesiapa pun tidak inginkan apa yang pernah saya alami.
.

Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014,sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu.
.

Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna  merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya,saya lampirkan sekali untuk anda.Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.
.

Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di  hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya. Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER  QUADRANT' di sebelah kanan payudara saya. Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI  untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk  mengenalpasti jenis ketulan tersebut. Dan hasil ujian  itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER. Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara.
.

Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan. Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix, hari yang mendebarkan telah tiba. 21 Ogos 2014,sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound.
.

Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul  tu dah tinggal 1..puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi.Confirm tak ada!!! Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal haritu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya). Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya .
.

Inilah Shaklee Story saya untuk tatapan semua. Untuk yang masih ragu-ragu dengan Vivix Si Tonik Ajaib, ini adalah kisah benar saya bersama Vivix. Bagaimana Vivik membantu saya menghadapi saat-saat kemurungan saya untuk seketika. Dan Vivix juga lah yang membuat saya kembali tersenyum gembira. Untuk membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh, Vivix adalah pilihan yang terbaik.

Terima Kasih Vivix Terima Kasih Shaklee.

Sesi Kemoterapi berkurang selepas amalkan Vivix

BAGAIMANA NAK BELI VIVIX?

Selain meneruskan rawatan dari hospital, boleh ikhtiar dengan Vivix ada kandungan resveratrol dapat mengurangkan keradangan yang telah berlaku dalam badan pesakit kanser. Ikhtiar dengan Vivix hari ini. Anda boleh buat pembelian sendiri dengan klik pada link ESELL di bawah
KLIK : Beli Vivix


Atau sekiranya anda inginkan penjimatan hebat, boleh hubungi saya dahulu dengan klik link di bawah ini. Saya akan hubungi anda kembali dengan segera.




Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Sendiri Punya Cyst Semasa Mengandung

Cyst semasa mengandung? Lately ni dapat tahu beberapa orang yang keguguran sebab cyst dah pecah. Allahu sedihnya tetapi Allah sebaik-baik perancang. Kita kena lah redha dengan segala ketentuan-Nya. Jiha nak kongsi pengalaman Jiha sendiri ada cyst semasa mengandung. Post ini agak panjang dan bereemosi sedikit hehehe. Cyst pada kehamilan ketiga Pengalaman ini bermula pada April 2015 . Instinct rasa macam mengandung ditambah pula dengan period yang tak kunjung tiba. Masa ni anak kedua iaitu Auni Nadra dah pun 2 tahun jadi memang Jiha plan untuk conceive. Pergi ke klinik panel, doktor agak keliru samada yang di scan itu adalah kantung bayi ataupun cyst. Tak sempat tunggu nak jumpa Dr Rosita di Pearl Maternity Hospital, Jiha pergi ke klinik pakar lain malam tu.  'Awak tak pregnant tapi ni cyst' Allah...menitik airmata. Bukan sebab doktor kata tu cyst. Tapi sebab doktor kata 'Awak tak pregnant', sedangkan instinct ni kuat rasa pregnant. Kemudian Jiha ikhtia

Sunat bayi perempuan umur berapa yang sesuai??

Alhamdulillah, semalam selamat sunatkan Auni Nadra. Lagi 9 hari nak genap umur dia 10 bulan. Maafkan ibu dik, ibu lupa je. Dulu masa bersalin kan abang Aqeef Danial takda list kan benda ni so untuk awak pon ibu lupa. Masa yang sesuai untuk sunat bayi perempuan Seeloknya awal-awal bersalin tu sunatkan je terus kan. Tapi kes macam Jiha ni, kes terlupa BIG TIME, huhuhu. Tapi ada juga yang tak sampai hati katanya. Saya sampai hati sebab si Abang Aqeef Danial pon dah bersunat masa 5 bulan hehehe. Sunat baby umur 10 bulan di Klinik Syifa Agak cuak lah semalam. Kiterang pilih Klinik Syifa kat Gelugor, sederet je dengan Restoran Minah yang famous itu hehe. Alhamdulillah Doktor perempuan , Dr Arbaiie . Ibu-ibu sangat...MasyaAllah sekejap je rupanya proses sunat bayi perempuan ni. Since ini anak dara sudah besar and kuat melenting-lenting, so doktor suruh ibu pegang paha , ayah pegang tangan. Tak sampai 2 minit kot, siap dah disunatkan. Harga pon sangat affordable, RM20

Resipi Jawa : Tepung Jewer

Hahahaha pernah dengar tak...   Tepung Jewer...sebutan nya 'Jay wear' (pekatkan rrrr tu untuk lebih bunyi kejawaan hehehe) Ok lah...ni antara menu sarapan atau minum petang yang orang jawa Malaysia selalu makan... (sebabnya ada kenalan Jawa dari Indonesia tak tahu menu ni hehe...) Oh atau pun di kalangan orang India, ianya adalah PURI, mereka biasanya makan dengan kuah kari....tapi kalau orang jawa, semestinya sambal ketuk atau sambal sardin. Ok lah meh nak share resipi Tepung Jewer ni Bahan-Bahan 1. 500gm Tepung gandum 2. 1/4 Butter yang dicairkan atau minyak masak 3. Secubit garam 4. Air secukupnya Uli semua bahan hingga menjadi dough. Pecahkan kepada bulatan dough kecil Biar dough 'sit' dalam setengah jam. Ok dah setengah jam!! Lenyekkan dough secara membulat, jangan terlalu nipis. Goreng 'deep fry' dalam minyak panas. Apabila ianya kembung dan kekuningan, boleh la angkat. Dah hilang panas sikit...boleh l